Lansering av alumniforening

Eiendomsutvikling og -forvaltning

Lansering av alumniforening

12. mai 2015 ble Hippodamus Alumniforening lansert. En håndfull tidligere studenter samlet seg i en arbeidsgruppe før nyttår med ideen om å stifte en forening for uteksaminerte ved masterstudiene i eiendomsutvikling og -forvaltning samt fysisk planlegging. Bakgrunn for etableringen var et ønske om å forlenge felleskapet fra studietiden, og å utveksle erfaringer fra arbeidslivet. -"Mange har utrykket et ønske om en alumniforening, og vi ønsket å gjøre dette til en realitet" sier tidligere student ved fysisk planlegging Anna Lindholm. Hun har nå tatt rollen som leder av foreningens styre og håper så mange som mulig blir med. Med seg i gruppen har hun flere tidligere medstudenter, blant annet Alexander Hammerhaug. Han håper at foreningen også kan bli et godt bindeledd mellom alumnus og fag- og studentmiljøet ved NTNU.

Også de nåværende studentene er med på arbeidet. Fredrik Lundestad, aktiv i linjeforeningen Hippodamus, ser dette som en god mulighet for studentene til å knytte nærmere relasjoner med de som praktiserer faget til daglig. -"En alumniforening er ypperlig for å videreføre samholdet fra studietiden videre ut i arbeidslivet".

Foreningen håper å kunne arrangere et alumnitreff i løpet av året.